неділя, 3 жовтня 2010 р.

Комп’ютер: «за» й «проти»


              Хочемо ми цього чи ні - комп'ютер міцно увійшов у наше життя. І майбутнє - за ним. Озираючись на своїх сусідів, що вже купили персональний комп'ютер, ми все частіше ставимо собі питання: “Можливо настав той час, що і нам потрібно купити його дитині? ”.
 Багато питань
Найчастіше батьків турбує негативний вплив комп'ютера на зір і його шкідливі випромінювання. Крім того, багато хто чув про хакерів - фанатів, повністю занурених в комп'ютерний світ, спілкуванню з яким вони віддають перевагу над всіма останніми видами комунікації. Дорослі, природно, заклопотані, чи не станеться це і з їхнім дитям?
 У дитини вже з раннього віку, як тільки вона починає розуміти цінність спілкування з однолітками, з'являється бажання проявити себе і в роботі з комп'ютером. Малюку хочеться творити, створювати щось своїми руками, будувати свій світ - і щоб ніхто не заважав йому, не читав нотацій. З людьми цього добитися нелегко. А з комп’ютером?
 Порівняємо дві ситуації:
 Перша - дитина за комп'ютером. Вона сидить вдома, не бігає, не стрибає, не розкидає іграшки, не малює олівцями і фломастерами де потрапило. Дитя поглинене настільки, що навіть не пристає до дорослих. Можливо, займається уроками (за навчальними програмами) або просто з користю розважається (за допомогою розвиваючих програм).
 Друга - комп'ютера немає. Зате є маса проблем.
Усадити дитину за уроки, погуляти з нею. Потім чимось зайняти. Потім прибрати все, що вона порозкидала, або умовити її саму це зробити і так далі. При цьому витрачаються і нерви, і час - суцільний головний біль...
І багато батьків, купивши своєму дитятку персональний комп'ютер, з полегшенням переводять дух: цікавість “розумних машин” не порівняти ні з телевізором, ні з яким-небудь іншим заняттям. Але чи дійсно все так просто?
 Які проблеми?
 З одного боку, комп'ютер надає позитивний вплив на розвиток малюка. Коли він на “ти” з персональним комп'ютером, то сміливо вибирає стратегію поведінки або самонавчання.
 C іншої сторони, звикнувши до віртуального світу, він може неадекватно сприймати світ реальний, оскільки йому простіше переходити від конкретних предметів, іграшок до образів, що формуються комп'ютерними засобами, ніж навпаки. Перехід до реальних речей тим важче, чим більше дитя захоплюється комп'ютерною грою. А це, у свою чергу, може призвести до негативних змін в розвитку його особистості: малюк замикається в собі, формується аутизм. При вирішенні дуже складних завдань в динамічно змінних умовах у нього можуть загостритися невротичні риси, а при вираженій неурівноваженості - виникати хворобливі стани.
Спостереження показали, що у різних людей під впливом тривалих занять на комп'ютері відбуваються неоднакові зміни в психічному розвитку: в одних рівень інтелекту збільшується, а в інших – знижується.
 Ось іще декілька позитивних наслідків - формування ділової мотивації, розвиток логічного, оперативного мислення, уміння прогнозувати. Крім того, комп'ютер надає великий набір образотворчих засобів: можна створювати не лише кольори, але і їх відтінки, легко стираючи непотрібне. А головне, можна експериментувати до безкінечності. Хочеш - створюй лінійний малюнок, а хочеш - комбінуй композицію з кольорових фігур або розфарбовуй готовий узор.
 Сьогодні існує безліч захоплюючих розвиваючих ігрових програм, які враховують вік, індивідуальні можливості і схильності дитини, сприяють формуванню у неї абстрактного мислення. Вони дають можливість міняти на свій розсуд стратегію вирішення, користуватися різними рівнями складності матеріалу та іншими видами комп'ютерної допомоги.
 В принципі, як стверджують педагоги-програмісти, комп'ютерні навчальні системи забезпечують контроль і управління учбовим процесом, будуючи динамічну модель конкретного учня з врахуванням особливостей його мислення, пам'яті, сприйняття і розуміння тексту. Одночасно комп'ютер виробляє у юних користувачів такі якості, як акуратність, точність, раціональність, організованість.
 Проте при тривалому користуванні комп'ютером ці позитивні якості можуть перерости в негативні: точність і акуратність в педантизм, негнучкість, залежність розумових процесів від розумної машини. У кожному конкретному випадку треба розглядувати, як співвідносяться можливості тієї або іншої програми з розвитком конкретної дитини, пам'ятаючи, що комп'ютер, надаючи всілякий матеріал для творчості, сам творити не може, як не може і навчити творити дитину.
 Творчість - дар, властивий лише людині. Її неможливо перекласти формально-логічною мовою комп'ютера. Тому в того, хто працює виключно з комп'ютером, гнучкість інтелекту знижується, посилюється шаблонність мислення.
 Станьте господарем штучного розуму
Сам по собі комп'ютер не поганий і не хороший, і яким він в результаті стане, залежить від користувача, від його розумного відношення до машини. Неуцтво і безпечність дорослих небезпечні не лише для тілесного і психічного здоров'я дитини, але і для них самих. Саме вони насамперед стикаються з результатами своїх промахів у вихованні дітей; потім страждає вже і суспільство в цілому.
              Орієнтовні питання для обговорення : 
1. Що на вашу думку: книга чи комп’ютер є основним джерелом інформації в сучасному світі?
2. Чи однаково важлива роль книги і комп’ютера в духовному розвитку людини?
3. Як ви гадаєте, у майбутньому друкована книга залишиться чи її замінить комп’ютер?
4. Чи можна бути освіченою людиною, якщо не знаєш комп’ютера?
5. Чи можна бути сучасною людиною, якщо не читаєш книг?
6. Чи потрібна бібліотека в майбутньому?
7. Чи припускаєте ви виникнення нових носіїв інформації, які колись витіснять комп’ютер?





15 коментарів:

  1. в майбутньому бібліотека звичайно потрібна, бо багато інформації є саме в бібліотеках, а не в комп'ютнерах. хоча зараз створені едлекстронні бібліотеки, але вони не замінять ніколи звичайної книжкової скарбнички.

    ВідповістиВидалити
  2. Олена лисюк
    Я вважаю, що н авіть в сучасному світі люидина повинна приділяти книзі достатньо уваги, хоча комп‘ютер зараз її витісняє. Сучасною людиною можна бути, звісно, але не читаючи книг, чи будешь ти цікавим співрозмовником? чи можешь ти знайти спільну мову з начитаною людиною?На мою думку, і в наш час ми повинні читати якомога більше книг, щоб бути не тільки сучасною, але й освіченою людиною

    ВідповістиВидалити
  3. Симененко Анна.
    Я вважаю, що на даному єтапі компьютер є основним джерелом інформації, але стосовно духовного розвитку, компьютер ніколи не замінить книжку. Книга завжди буде формувати розвиток людини і духовний, і культурний. Технології так заполонили сучасний світ, що бути освіченою людиною не знаючи компьютера просто не реально. тож на мою думку компьютером необхідно володіти, бо це - спрощуе життя.

    ВідповістиВидалити
  4. Пашкевич Антон
    Стосовно бібліотеки, то вона зіичайно необхідна. Бібліотека- це невичерпне джерело знань, у якому відображаються усі знання людства накопичені роками. Тому на мою думку бібліотека дуже необхідна.

    ВідповістиВидалити
  5. Приходько Поліна
    1. На мою думку, і книга і інтернет є джерелами інформації в сучасному світі. просто у інтернета більш міцні позиції, ніж у книги.
    2.Ні. Тому що книга змушує людину думати, переживати якісь певні почуття. Книга наштовхує людину на певні міркування, в той час як інтернет просто видає те, що від нього вимагають.
    3.я гадаю, що скоріш за все у майбутному книга все ж таки залишиться, тому що багато людей не вміють користуватися всесвітньою мережею, а також люблять саме книги.
    4. звичайно ж можна. Але зараз обов`язково знати комп`ютер хоча б на рівні користувача, бо багато роботодавців вимагають цього.
    5. дивлячись на те, які книги читаєш. Гадаю, що так.
    6. Якщо в ній буде потреба, то так. Я думаю, що потрібна.
    7.Можливо. Тому що зараз техніка дуже розвинена і це ще не межа.

    ВідповістиВидалити
  6. Маслова Ольга
    Якщо обговорювати питання стосовно: чи можна бути освіченою людиною без знання компьютера, то моя відповідь ні. Кожна людина повинна хоча б трохи вміти працювати на компьютері. Це буде розвивати її навики і вдосконалювати різні вміння.

    ВідповістиВидалити
  7. Антон Панкрухін
    Вміння вибирати книгу чи знаходити інформацію за допомогою комп`пютера-це справжнє велике мистецтво.Як оволодіти ним?Гадаю саме бібліотеки навчать вас цьому мистецтву,покажуть вам шлях до знань,до духовності.
    Що означає бібліотека?
    Сучасна бібліотека збирає не тількі твори друку,а також аудіо,відіокасети,компакт-диски,компю`терні програм, бази даних.

    ВідповістиВидалити
  8. Гриша Вікторія
    я вважаю, що книги завжди були і будуть необхідними, адже це роками накопичені знання, які ніколи не залишать наше життя. сучасна людина має змогу пізнавати новітні технології та читати книжки, але ніхто не може сказати що з них важніше, бо це все частина нашої історії та ношого майбутнього

    ВідповістиВидалити
  9. Вероніка Бугас.
    1)Що на вашу думку: книга чи комп’ютер є основним джерелом інформації в сучасному світі?
    Я вважаю що і книга і комрпютер є основними джерелами інформації. Тому, що дуже зручно швидко знайти інформацію з допомогою компютера і інтернета. В інтернеті закладена уся сучасна бібліотека. Але зручніше читати якусь художню літеретуру з книги ніж з компютера. Коли читаешь книгу, немає тих незручностей, які є при читанні з компютера. Компютер не зможешь покласти до сумки, навіть якщо це ноутбук. Книжку можно відкрити і чітати в будь якому місці.
    5. Чи можна бути сучасною людиною, якщо не читаєш книг?
    Це дуже не однозначне питання. Можно не читати книг, але є електронні книги, усю інформацію що знаходяться в книгах є в інтернеті. В інтернеті є вже коментарі к книгам, статтям.

    ВідповістиВидалити
  10. Семенова Вікторія
    Я вважаю,що зараз інтернет трохи витиснув книги,але пройде ще трохи часу і інтернет змінеться на щось інше,а книги як були завжди потрібні так і будуть!

    ВідповістиВидалити
  11. Литвинова Дар'я
    1. Що на вашу думку: книга чи комп’ютер є основним джерелом інформації в сучасному світі?
    Для людей похилого віку залишається звичайно книга, а для дітей і більш юних людей зараз підходить інтернет,бо тут все набагато швидше и легше можно знайти якусь інформацію.

    4. Чи можна бути освіченою людиною, якщо не знаєш комп’ютера?
    Ні, у наш час найчастіш при прийомі на роботу,особливо якщо в офіс,перше питання,вміння користуватися комп'ютером,тому без цього зараз ніяк)))

    ВідповістиВидалити
  12. Станіслав Селіванов І
    1) Внаш час комп'ютер витісняє старе джерело освіти "Книгу". Часи змінюются й люді змінюються зараз простіше зайти в інтернет і шось там прочитати, ніж просто відкрити стару книгу.

    ВідповістиВидалити
  13. Коровка анастасия
    1)Книга буде завжди головним дререлом! Але зараз можна все що потрібно відшукати в інтернеті
    ...

    ВідповістиВидалити
  14. Стрельник Виктория
    4) Я вважаю ща сучасна людина, не може бути освіченою не знаючи комп`ютер!
    Тому що усі високо-кваліфіковані роботи потребують знання з інформатики!

    ВідповістиВидалити
  15. Придатько Елена
    1.на мою думку і інтернет, і книга є важливою скаладовою в житті людини.
    звичайно інтернет містить більше інформацїї ніж деякі книжки, але все одно книга також важилива для людини.
    тому що коли наприклад, дитина йде в перший клас, вона ще напевно не вміє користуватися комп`ютером, тому головне джерело знань, для неї є книга.

    ВідповістиВидалити